Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) jest lokalną organizacją turystyczną, odpowiedzialną za turystyczną promocję miasta Sopotu.

Stowarzyszenie zrzesza ponad 100 członków – wśród nich są przede wszystkim sopockie hotele, apartamenty, pokoje gościnne, instytucje kultury, kluby sportowe, restauracje oraz osoby fizyczne. Wraz z partnerami, SOT podejmuje działania mające na celu promocję kurortu na rynku krajowym i zagranicznym, z myślą o turystach indywidualnych jak i biznesowych.

Od marca 2024 roku, Sopocka Organizacja Turystyczna jest zarządcą Polskiej Marki Turystycznej Sopot. Projekt Polskie Marki Turystyczne to projekt realizowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną. Głównym zadaniem projektu jest wzmocnienie promocji Polski w dziedzinie turystyki w kraju i za granicą oraz tworzenie warunków współpracy organów administracji rządowej, samorządu terytorialnego i organizacji zrzeszających przedsiębiorców turystycznych.

O SOPOCIE

Sopot to jedno z najbardziej urokliwych polskich miast i jeden z najchętniej odwiedzanych kurortów nad Bałtykiem. O każdej porze roku oczarowuje turystów różnorodnością atrakcji, pięknem architektury i otwartością mieszkańców.

Atutem Sopotu jest jego atrakcyjność bez względu na pogodę. To miasto, w którym nie ma miejsca na nudę. Współczesny Sopot to nie tylko te najbardziej znane atrakcje, takie jak najdłuższe w Europie drewniane molo, słoneczne plaże czy mnogość restauracji i kawiarni przy ul. Bohaterów Monte Cassino. To serce Trójmiasta, które bije rytmem odbywających się tu w ciągu całego roku festiwali, koncertów, rozgrywek sportowych, parad, festynów i widowisk artystycznych.

Bogata baza hotelowa i spa, oferta gastronomiczna i rozrywkowa oraz liczne wydarzenia sportowe i kulturalne sprawiają, że Sopot to coraz bardziej popularne miejsce na organizację kongresu, spotkania czy konferencji.

Wystarczy wspomnieć, że to właśnie w Sopocie znajdują się dwa hotele (Radisson Blu i Sheraton Sopot), które mogą poszczycić się jednymi z największych i najlepiej wyposażonych przestrzeni konferencyjnych w całym regionie!

To w Sopocie bez większego problemu można zorganizować networking z widokiem na plażę i morze (lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie!) albo na deskach spektakularnej Opery Leśnej!

Jeśli dodamy do tego ofertę gastronomiczną na najwyższym światowym poziomie (pięć sopockich restauracji w prestiżowym przewodniku kulinarnym Michelin!), bogatą ofertę czasu wolnego (rejs luksusowym jachtem po Zatoce Gdańskiej?!) czy po prostu relaks w kurorcie (zabiegi spa, sauny na plaży, kąpiele w hotelowym basenie), to nikt nie powinien mieć wątpliwości, że Sopot to miejsce godne najważniejszych wydarzeń biznesowych!

To jak, z kim #WidzimySię w Sopocie?